BŘICHO

Miniabdominoplastika

Když po porodu i po větším úbytku váhy je v oblasti podbříška jenom menší množství uvolněné kůže, stačí provést miniabdominoplastiku. Řez je veden stejně jako u abdominoplastiky v oblasti podbříška, vypne se ale jenom kůže pod pupíkem, bez jeho přesunu. Operaci je možné kombinovat s liposukcí nadbytečného tuku v oblasti břicha.

Délka operace : 1,5 - 2 hodiny
Délka hospitalizace : 1 den

Abdominoplastika

Po porodu i po větším úbytku váhy dochází v oblasti břicha k uvolnění kůže, spojené častokrát i s oslabením břišní stěny v důsledku rozestupu přímých břišních svalů (diastázy).
Tento estetický problém, kdy se nadbytek kůže nepovede odstranit ani cvičením, řeší plastické operace břicha. Je to rozsáhlý chirurgický zákrok, který vede ke zmenšení břicha odstraněním přebytečného tuku, povislé kůže a zpevnění svalů břišní stěny. Může se kombinovat s liposukcí. Jedná se o velmi rozsáhlý zásah, který je bolestivý, náročný a hojí se pomalu. Může proto také přinášet o něco více rizik a komplikací než jiné plastické operace. Navíc není vhodný pro každého a není možno tímto způsobem řešit klasickou obezitu.
Operaci podstupují jak ženy, tak i muži, zejména pokud u nich došlo k velkému úbytku váhy a zůstala jim přebytečná kůže v břišní oblasti.
V případě, že žena chce ještě otěhotnět, nebo hodlá podstoupit například odtučňovací kůru, je vhodné počkat s operací, neboť by mohlo dojít ke ztrátě efektu.

Délka operace : 2 – 2,5 hodiny
Délka hospitalizace : 2 dny

Liposukce

Liposukce je operace, při které se odstraňují zásoby tuku nahromaděné na nežádoucích místech těla.
Vykonává se za účelem formování, zlepšení kontur a tvaru těla, nikoliv za účelem zhubnutí. Liposukce neřeší silnou nadváhu nebo obezitu. Je efektivní, pokud máte tukové zásoby v tzv. problémových partiích vašeho těla (především břicha, boků, hýždí, stehen, kolen, horních partií paží, brady), které nelze odstranit cvičením ani dietou.
Nejlepšími kandidáty pro liposukci jsou lidé s normální hmotností a pevnou elastickou kůží, kteří mají nadměrné, cvičením neodstranitelné tukové kapsy v určitých partiích. U osob se sníženou elasticitou kůže se pak liposukce často kombinuje s plastickou operací, při které je odstraněna přebytečná kůže.
Pomocí kovové kanyly dochází k rozrušení podkožního tuku. Kanyla je napojena na přístroj, jenž vytváří podtlak a ten umožní odsátí tuku z požadovaných oblastí. Odsávací kanyla je do těla vpravována krátkými, maximálně několik milimetrů dlouhými řezy, které obvykle chirurg umisťuje do přirozených záhybů kůže, aby po zhojení byly co nejméně viditelné.
Plastická chirurgie používá různé techniky, které se odvíjejí od celkového zdravotního stavu pacienta, rozsáhlosti zákroku, omezení rizik a komplikací a splnění představ pacienta o konečném výsledku.
Ve většině případů se užívá metoda tumescenční, což je odsátí za pomocí tekutiny. Kromě klasické liposukce, kde se podkožní tuk rozrušuje mechanicky pohybem kovovou kanylou, je možno odsátí tuku provést i liposukci vibrační, radiofrekvenční, ultrazvukovou nebo laserovou.

Délka operace : 1,5 – 2 hodiny
Délka hospitalizace : 1 den